02-02-2016 - Batisielles S.
06-02-2016 - Thoumaset
06-02-2016

Sortim des del Port de la Bonaigua, encara amb l'estació tancada i els pisters repassant, i enfilem en direcció el Pletiu d'Arnaldo on es troba l'estació automàtica del Meteocat. Avui passem més baixos i continuem flanquejant, per sota els Tres Puis i l'Agulla de les Ares per anar a buscar la següent valleta amb una collada ampla i evident (2437 m). Guanyem el pas amb esquís i el sol ens enlluerna al vessant de Gerber en un entorn rocós i punxegut fantàstic. Baixem per la coma "Maredepecats" (segons el mapa 1:25000 del ICGC) fins cota 2200 m aprox. Pells altre cop i remuntem pels Pletius de Gerber fins prop d'un estanyet sense nom al mapa. Virem a nord per pujar la gran pala sud del cim (2643 m, i que no ens atrevim a posar nom per discrepàncies entre mapes), amb poca neu i molta pedra i herba a la vista. Darrers 50 m a peu amb els primers cops de vent fort anunciant el canvi de temps. Deixem per una altra ocasió l'opció d'esquiar aquesta pala, i apostem pel descens d'una canaleta nord-est que torna a la valleta de Maredepecats i que hem guaitat en el primer descens. Baixem uns 40 m a peu per l'aresta bastant seca i fins l'entrada de la canal. Posem esquís i amb els primers viratges comprovem que la infumable crosta no ens deixarà esquiar a gust. Així que continuem baixant a peu la part més estreta i dreta, i quan la crosta esdevé una mica més fina, posem esquís i fem alguns viratges fins l'alçada d'una bretxa una mica més al sud del coll del dematí. Tornem al vessant de Ruda, a l'obaga protegida on podem gaudir de bons girs amb neu pols reciclada i anem retornant cap al Pletiu d'Arnaldo. Darrers 100 m amb pells per guanyar el Cap de Peulla i baixar per pistes al cotxe.

En solanes neu primavera, només lleugerament transformada. En obagues molt variable, desde crostes infumables a bona neu pols reciclada i clapes de neu ventada. Transport lleu de neu pel vent a partir de les 12h. A veure què ens deixa el front d'aquesta nit i demà!

Carles (Fotos) i Montse

Tuc Gran de Sendrosa

el cim 2643 m... Pic del Campo?

valleta

estany de Gerber i el granit no es tapa aquest hivern

canaleta nord-est

crosta difícil

retorn a la bretxa cap a Ruda

polseta bona al vessant de Ruda